Wyzwania współczesnego rynku usług medycznych nie pozostawiają innego wyjścia, niż ciągły rozwój, tzw. ucieczkę do przodu. Świadczy o tym kilka faktów, z którymi trudno polemizować:
1. Dojrzałość pacjentów, którzy doskonale rozumieją samych siebie jako klientów.
2. Konkurencyjność usług medycznych / dentystycznych.
3. Brak lub niedobór kierowników potrafiących sprawnie i zgodnie z normami prowadzić małe i średnie placówki medyczne (dentystyczne, rehabilitacyjne, itp.).
4. Duża ilość gabinetów i przychodni / centrów medycznych, a więc trudność w wyborze "swojego" miejsca i "swojego" lekarza przez pacjenta.
5. Liczne ograniczenia prawne i etyczne w marketingu usług medycznych.
6. Ośrodki medyczne i stomatologiczne muszą i chcą wypracowywać zyski finansowe, co jest naturalne w prowadzeniu działalności.
Doradztwo dla medycyny i stomatologii różni się od doradztwa dla przedsiębiorstw rynkowych typu hotel, fabryka, bank. Najwyższa jakość i dbałość o wynik, zachowanie umiaru, długofalowe efekty, lojalność pacjentów i etyka są dla mnie i mojego zespołu najważniejsze.